چرا گربه ها غذا نمی خورند؟

۱۳۹۹/۵/۱۵

گربه-غذا-گربه-غذا-نخوردن-گربه

علت غذا نخوردن گربه ها



دلایل متعدی وجود دارد که چرا گربه ها غذا نمی خورند. در متن زیر چند دلیل شایع ذکر شده است:
بیماری: از دست دادن اشتها یکی از مشخصه های بیماری است. پس مراقب باشید اگر گربه ی شما به طور ناگهانی دست از غذا خوردن بردارد. چندین علت مختلف وجود دارد که ممکن است گربه غذا نخورد از جمله: عفونت، نارسایی کلیه،پانکراتیت، مشکلات روده و سرطان. اما به یاد داشته باشید که همیشه مشکل جدی پیش نیامده و ممکن است یک دندان درد ساده گربه را از غذا خوردن باز دارد.
واکسیناسیون: آیا متوجه این شده اید که گربه اتان پس از مراجعه به دامپزشک برای واکسیناسیون اشتهای خود را از دست داده است؟! اگرچنین است پس غذا نخوردن تنها واکنش گربه نسبت به تزریقات است. اگرچه واکسن ها زندگی بسیاری از حیوانات را نجات داده اما برای برخی عوارض جانبی نیز دارد. از دست دادن اشتها نیز جز همین عوارض است و کاملا موقت است و پس از مدتی از بین می رود.
مسافرت و محیط نا آشنا: مانند بسیاری از مردم ، بسیاری از گربه ها نیز سریع به محیط عادت می کنند. علاوه بر این برخی از حیوانات هنگام سفر با ماشین یا هواپیما بیمار می شوند و این ممکن است باعث حالت تهوع و امتناع از غذا خوردن باشد.
مسایل عاطفی-روانی: اگر دامپزشک گربه را معاینه کرده و هیچ مشکل جسمی در او پیدا نکرده است، اضطراب یا افسردگی می تواند دلیل غذا نخوردن گربه باشد. تغییرات در خانواده می تواند برای گربه ها نگران کننده باشد و یا افراد جدید یا تغییر در برنامه های آن ها می تواند روی احساسات گربه ها تاثیر بگذارد. به یاد داشته باشید که مدت زمان زیادی لازم است تا گربه ها به نوع جدید از غذا عادت کنند بنابر این تغییراتی در رژیم غذایی آن ها می تواند منجر به غذا نخوردن گربه ها شود.

https://pets.webmd.com/cats/guide/my-cat-wont-eat منبع: 

..