گربه چه چیزهایی می خورد؟

۱۳۹۹/۵/۱۵

گربه-ها-چه-می-خورند

غذای گربه چیست؟


گربه ها گوشت خوار هستند و برای زنده ماندن باید فقط گوشت بخورند. آن ها به یک رژیم غذایی با پروتیین زیاد و انواع مواد مغذی مثل تایورین، آرژنین، کلسیم ،  ویتامین B3 ، ویتامین B6 ، ویتامین B1 نیاز دارند و بسیاری از این مواد مغذی در حیوانات و گوشت پیدا می شود و داشتن یک رژیم غذایی گیاهی برای گربه ها اصلا ممکن نیست.
رژیم غذایی مورد نیاز برای گربه ها در سنین مختلف تغییر می کند. بچه گربه ای که تازه به دنیا آمده است به مدت سه هفته به شیر احتیاج دارد. قبل از اینکه بچه گربه شروع به خوردن غذا های جامد کند، حدود شش هفتگی یا ده هفتگی از شیر گرفته می شود. گربه ی بالغ احتیاج به رژیم غذایی قوی ای دارد.
بعضی از گربه ها غذای تَر و بعضی غذای خشک می خورند که بستگی به رژیم غذایی آن ها دارد. گربه ها با مشکلات گوارشی غذای های خشک می خورند و گربه هایی با مشکلات دندان غذای تَر را ترجیح می دهند.
گربه ها می توانند برخی از غذا های خاص انسان ها را نیز بخورند اما بهتر است که اول با یک دامپزشک مشورت کنید. غذاهایی مانند گوشت،سبزیجات،ماهی و تخم مرغ برای گربه ها مناسب است.
شیر برای گربه های بالغ مناسب نیست و ممکن است باعث اسهال شدن گربه شود.
دیگر غذا هایی که نباید به گربه ها داد شامل غذاهای شیرین، انگور، غذای سگ ، غذاهای چرب ، غذا های خمیری مانند پیتزا و غذا های خام. غذای دیگری که برای گربه ها خوب نیست تن ماهی است که برای مصرف انسان هاست.همچنین برخی مواد مانند شکلات یا الکل برای گربه مانند سم است و ممکن باعث کما یا حتی مرگ گربه شود

غذا هایی که گربه ها نباید بخورند:
الکل
میوه ی آواکادو که برای پرندگان و اسب ها و بز ها و ... بسیار خطرناک است.
شکلات و قوه و کافیین و چای
مرکبات
انگور و کشمش
انواع لبنیات
آجیل که شامل گردو و بادام و ...
پیاز، سیر، موسیر
گوشت و تخم مرغ و ماهی خام
غذا های چرب
زایلیتول این ماده به عنوان شیرین کننده در آدامس ها، شکلات ها، شیرینی ها و کیک ها و خمیر دندان استفاده می شود که باعث نارسایی کبد می شود.

منبع: https://www.reference.com/pets-animals/foods-house-cats-eat-8cd0a4d5c49f273a

..