علل ایجاد توده های پوستی در گربه ها و نحوه درمان آنها

۱۴۰۰/۶/۱۴

در حالی که دوست کوچک خود را نوازش می کنید ، ممکن است توده هایی از پوست در گربه ها مشاهده کنید ، اگرچه آنها از سلامت خوبی برخوردارند ، چه چیزی باعث ایجاد آنها می شود و چه مشکلاتی ممکن است آنها را تهدید کند.
البته باید به محض مشاهده هرگونه تغییر در بدن یا سلامت گربه به دامپزشک مراجعه کنید تا بتوانید به سرعت علائم را درمان کرده و از ایجاد آنها جلوگیری کنید.

اما برخی از علل شایع ایجاد توده های پوستی در گربه ها وجود دارد ، از جمله:

ضربه یا گاز گرفتگی
یک آسیب جزئی می تواند باعث ایجاد برجستگی شود و ممکن است به خودی خود بهبود یابد و گربه هایی که تزریق شده اند نیز ممکن است برای چند روز تأثیر داشته باشند ، اما اگر بعد از آن برطرف نشد ، با دامپزشک خود تماس بگیرید.

آبسه ها
آبسه یک نقطه متورم و پر از چرک روی پوست است که گاهی اوقات در جایی که گربه شما گاز گرفته یا خراشیده است شکل می گیرد.
آنها اغلب قرمز و دردناک هستند ، بنابراین گربه شما ممکن است در لمس کردن حساس باشد ، ممکن است بیش از حد معمول خسته به نظر برسد و علاقه ای به خوردن نداشته باشد.
برای درمان آبسه ، دامپزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهابی به گربه شما بدهد و همچنین موهای اطراف برجستگی را تمیز کند تا زخم تمیز بماند. اگر آبسه عمیق باشد ، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید.

تومورها
تومورهای چرب به نام لیپوما می توانند در هر نقطه از بدن گربه ظاهر شوند و سرطانی نیستند و نیازی به برداشتن آنها نیست مگر اینکه مانع از حرکت خوب گربه شما شوند.
آن ها بیشتر در گربه های مسن یا دارای اضافه وزن دیده می شوند و اغلب هیچ کاری انجام نمی شود و خود به خود برطرف می شود.
تومورهای ماست سل نیز می توانند روی پوست گربه ، معمولاً در سر یا گردن ظاهر شوند و ممکن است خارش دار یا قرمز شوند و حدود 10 درصد از این تومورها سرطانی هستند.
فیبروئیدها تومورهای سرطانی هستند که می توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شوند و به ندرت به عنوان عارضه جانبی تزریقات ایجاد می شوند و اگر متوجه این موضوع شدید ، بلافاصله به دامپزشک خود اطلاع دهید.
ممکن است از شما خواسته شود چند هفته آن را تماشا کنید و این تومورها معمولاً مدت ها بعد از واکسیناسیون ایجاد می شوند.
اگر گربه شما دارای هر نوع سرطانی است ، به احتمال زیاد برای برداشتن تومور و بافت اطراف نیاز به جراحی دارید.
برای سرطان سینه ، برداشتن کل غدد پستانی ممکن است بهترین درمان باشد و در برخی موارد ، پزشک ممکن است پس از جراحی پرتودرمانی یا شیمی درمانی را توصیه کند.

آکنه
درست مانند مردم ، برخی از گربه ها دارای سر سیاه روی چانه یا صورت خود هستند و ممکن است مانند برآمدگی های کوچکی در زیر سطح پوست احساس شوند.
در صورت آلوده بودن ، تشخیص آن آسان تر است ، و اگر دامپزشک شما می گوید گربه شما دارای آکنه است ، ممکن است از شما بخواهد که از لوسیون یا دارویی مخصوص روی صورت گربه خود برای از بین بردن چربی اضافی استفاده کنید.

گزش موجودات و حشرات

پشه ها ، زنبورها ، زنبورها ، عنکبوت ها و مورچه ها نیز می توانند گربه ها را نیش بزنند و ممکن است قرمزی و تورم در محل آسیب دیده وجود داشته باشد.
گوش ها و بینی ممکن است واکنش های بدتری نسبت به سایر قسمت های بدن داشته باشند و باید به دامپزشک بروید و مطمئن شوید که نیش برداشته شده است ، در این صورت باید از آنتی هیستامین یا استروئید برای کاهش تورم استفاده کرد.
برخی از گربه ها به نیش کک حساسیت دارند و احتمال بروز بثورات یا التهاب در آنها بیشتر از برجستگی برجسته است ، بنابراین حتماً برای کنترل کک ها به گربه خود درمان دهید.
برای اجتناب از گزش پشه ، گربه خود را هنگام غروب و سحر در خانه نگه دارید ، مخصوصاً در ماه های تابستان.
..