غذاهای خطرناک برای گربه ها

۱۴۰۰/۶/۱۷

گاهی اوقات ما به گربه ها غذای انسانی می دهیم ، اما باید بدانید که غذاهایی برای گربه ها خطرناک است و باید از خوردن آنها جلوگیری کرد.

ممکن است از دانستن غذاهای خطرناک برای گربه ها که نباید بخورند تعجب کنید.

تن ماهی

گربه ها می توانند به ماهی اعتیاد داشته باشند چه برای گربه ها و چه برای انسان ، و برخی از ماهی ها گاهی اوقات به ضرر آنها نخواهد بود ، اما رژیم غذایی ثابت ماهی برای انسان می تواند منجر به سوء تغذیه شود ، زیرا حاوی تمام مواد مغذی برای گربه شما نیست.

مصرف بیش از حد تن ماهی نیز می تواند باعث مسمومیت با جیوه شود ، بنابراین باید از خوردن ماهی از گربه خود به طور مکرر خودداری کنید ، حتی اگر مارک مخصوص گربه ها باشد.

پیاز و سیر

پیاز در همه اشکال آن می تواند گلبول های قرمز گربه را از بین ببرد و منجر به کم خونی شود ، اما یک دوز کوچک هر چند وقت یکبار ممکن است ضرری نداشته باشد.

اما خوردن مقدار زیاد یکباره یا خوردن مقادیر کمتر به طور منظم می تواند باعث مسمومیت شود و همین مورد در مورد سیر نیز باعث ناراحتی گوارشی می شود.

شیر و سایر محصولات لبنی

اکثر گربه ها نسبت به لاکتوز موجود در شیر حساس هستند و سیستم گوارش نمی تواند غذاهای لبنی را پردازش کند و نتیجه آن می تواند سیستم گوارش را به دلیل اسهال بر هم بزند.

انگور و کشمش

انگور و کشمش اغلب به عنوان غذای حیوانات خانگی استفاده می شود ، اما ایده خوبی نیست ، زیرا انگور و کشمش می تواند باعث نارسایی کلیه در گربه ها شود و مقدار کمی از آن باعث بیماری گربه می شود.

اگرچه برخی از گربه ها هنگام خوردن آن هیچ عارضه بدی نشان نمی دهند ، اما بهتر است انگور به گربه خود ندهید و انگور و کشمش را از پشت بام ها و دیگر مکان هایی که گربه شما می تواند به آن دسترسی داشته باشد ، دور نگه دارید.

کافئین

کافئین به مقدار زیاد می تواند برای گربه کشنده باشد و علائم مسمومیت با کافئین شامل بی خوابی ، تنفس سریع ، تپش قلب و لرزش عضلات است.

شکلات

شکلات می تواند برای گربه ها کشنده باشد ، عامل سمی موجود در آن تئوبرومین است که در همه انواع شکلات یافت می شود.

لیست دیگری از غذاهای خطرناک برای گربه ها

چربی و استخوان

ضایعات حاوی چربی گوشت یا استخوان است که برای گربه ها خطرناک است ، زیرا می تواند با استفراغ و اسهال باعث اختلالات گوارشی شود.

تخم مرغ

دو مشکل در دادن تخم مرغ خام به گربه ها وجود دارد ، اول احتمال مسمومیت غذایی ناشی از باکتری هایی مانند سالمونلا ، و مشکل دوم یک مشکل نادر است که در آن پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ خام می تواند تداخل ایجاد کند ، که باعث مشکلات پوستی در گربه می شود.

گوشت و ماهی خام

گوشت خام و ماهی خام مانند تخم مرغ خام می توانند حاوی باکتری هایی باشند که باعث مسمومیت غذایی می شوند.

جگر

مقادیر کمی جگر سالم است ، اما خوردن بیش از حد جگر می تواند باعث مسمومیت با ویتامین A شود ، یک بیماری جدی که می تواند بر استخوان های گربه شما تأثیر بگذارد.

علائم شامل تغییر شکل استخوان ، رشد استخوان در آرنج و ستون فقرات و پوکی استخوان است. مسومین با ویتامین A همچنین می تواند باعث مرگ شود.

گربه ها چه می توانند بخورند:

گربه ها گوشت خوار هستند و به گوشت احتیاج دارند ، اما صحبت با دامپزشک در مورد غذای گربه ای که ارائه می دهید و پیروی از دستورالعمل های روی برچسب به شما کمک می کند تا رژیم گربه شما متعادل و سالم باشد.


cat-food
..