در چه سنی گربه ها بالغ در نظر گرفته می شوند؟

۱۴۰۰/۶/۱۷

گربه من چقدر بزرگ می شود و کی رشد می کند؟ یکی از رایج ترین سوالاتی که صاحبان حیوانات خانگی باید به آن پاسخ دهند ، بنابراین در اینجا همه حقایق مربوط به گربه های کامل آمده است .

رشد عاطفی گربه ها

اولین سال رشد یک گربه یک فرایند پیری عظیم است ، از تولد تا یک سالگی. گربه ها تغییرات عظیمی را در دوران کودکی ، بلوغ و کمی در اوایل بزرگسالی تجربه می کنند.

بنابراین پس از یک سال ، گربه شما در حال تکامل انسان حدود 24 سال سن دارد و آیا این بدان معناست که او به طور کامل رشد کرده است؟ خیر ، به طور کلی ، رشد عاطفی گربه شما متفاوت است ، اما مراحل خاصی را دنبال می کند:

سن 0-6 ماهگی: این ماه ها را می توان کودکی و بزرگسالی برای گربه شما در نظر گرفت ، زیرا در این مدت دندان های گربه های بچه می افتد ، بلوغ جنسی آنها شروع می شود و شروع به تعامل می کنند تا آنجا که ممکن است بیشتر یاد بگیرند.
رده سنی 6 ماه تا 1 سال: این دوران نوجوانی گربه شما است و تا پایان سال گربه شما بالغ می شود ، به این معنی که او بلوغ جنسی خود را به پایان رسانده است.
رده سنی 1 تا 2 سال: در این مرحله گربه شما می تواند یک فرد بالغ تلقی شود و گربه شما وارد بلوغ عاطفی کامل و رشد کلی می شود.
رده سنی 2 تا 6 سال: در این مرحله ، گربه شما بالغ است و کاملاً سالم خواهد بود.
گروه سنی 6 تا 10 سال: این زمانی است که ممکن است مشکلات سلامتی مانند بیماری کلیوی یا دیابت ایجاد شود ، اضافه وزن داشته باشید و فعالیت کمتری داشته باشید.
سنین 11 تا 14 سال: این معمولاً زمانی است که سلامت گربه ها با پایان یافتن عمر آنها رو به وخامت می گذارد.

توسعه فیزیکی در گربه های بالغ

قد و وزن گربه در حال رشد می تواند بستگی کامل به نژاد و نحوه مراقبت از آنها در دوران کودکی داشته باشد و اکثر متخصصان بهداشت موافقند که بچه گربه ها در 12 ماهگی به اندازه کامل خود می رسند.
با این حال ، برخی از گربه ها می توانند تا چهار سالگی به رشد خود ادامه دهند تا به اندازه کامل خود برسند.


baby-cat
..