علائم شکستگی استخوان در گربه ها و روش های درمان

۱۴۰۰/۶/۱۸

شکستگی استخوان در گربه ها یکی از خطرناک ترین مواردی است که این موجودات زیبا در معرض آن قرار می گیرند ، اگرچه انعطاف پذیری و قدرت عضلانی بالایی دارند که به آنها کمک می کند تا از مسافت های طولانی بپرند ، اما گاهی اوقات در معرض شکستگی قرار می گیرند.
افتادن گربه ها ممکن است باعث پیچ خوردن پا شود یا باعث لنگش شود و ممکن است باعث کبودی شود که ممکن است در حرکت و راه رفتن در گربه ها مشکل ایجاد کند.
شکستگی در استخوان گربه ها نیز به دلایل مختلف رخ می دهد ، چه هنگام پریدن یا برخورد با چیزی ، یا افتادن چیزی سنگین روی آنها ، بنابراین باید تمام جزئیات شکستگی استخوان در گربه ها را بدانید.

علائم شکستگی استخوان در گربه ها چیست؟
از آنجا که گربه ها می توانند درد را پنهان کنند ، ممکن است متوجه شکستگی استخوان های گربه خود نشوید ، اما متوجه خواهید شد که گربه شما شروع به ناپدید شدن و عقب نشینی کرده است و به طور کلی ممکن است متوجه این علائم شوید:

با صدای بلند میو میو
غر زدن
اگر بدن او را لمس کردید ، گاز بگیرد
ناتوانی در راه رفتن
غذا نخوردن
غفلت از نظافت
تورم قسمت شکسته یا بیرون زدگی استخوان
گاهی اوقات استخوان های شکسته ممکن است بیرون از پوست بیرون زده باشند
ممکن است در ناحیه آسیب زخمی به پوست و بافت ها وارد شود و یکی از خطرناک ترین انواع شکستگی ها باشد.

نحوه درمان استخوان های شکسته در گربه ها

باید بدانید که گربه ها وقتی احساس درد می کنند ، مانند چنگ زدن یا گاز گرفتن ، رفتارهای پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهند ، بنابراین سعی کنید با احتیاط شدید با آنها برخورد کنید ، و باید به سرعت مشکل را شناسایی کرده و محل آسیب را بدانید تا از عوارض جدی جلوگیری شود.

رگ به رگ شدن یا کبودی جزئی ممکن است باعث لنگش موقت شود و گربه به طور نامناسب حرکت کند و یک یا دو روز دوام بیاورد و شروع به بهبود کند ، در حالی که در صورت شکستگی ، حرکت گربه ها به طور کامل متوقف می شود.

در صورت شکستگی ، اگر می دانید چگونه این کار را انجام دهید ، باید شکستگی را تثبیت کنید ، اما اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید ، باید با دامپزشک خود تماس بگیرید.

در صورت بیرون آمدن خون از طریق زخم ها ، باید آنها را با گاز استریل یا پارچه تمیز بپوشانید و حرکت گربه خود را محدود کنید ، برای این کار ، گربه را در یک حوله سنگین بپیچید یا گربه را روی آن قرار دهید. یک سطح صاف و آن را به این ترتیب حمل کنید تا شکستگی حرکت نکند.

درمان شکستگی استخوان در گربه ها

دامپزشک ماهیت مشکل را تعیین می کند ، آیا گربه از استخوان های شکسته رنج می برد یا فقط یک پیچ خوردگی جزئی دارد و بر این اساس او به این مشکل عمل می کند.

در صورت شکستگی های جزئی ، دامپزشک ممکن است پا را با آتل ساده ببندد تا از بهبودی زخم جلوگیری شود.
در حالی که در موارد شکستگی های ترکیبی با صدمات ، یا در صورت شکستگی های متعدد ، ممکن است نیاز به انجام اشعه ایکس تلویزیونی برای تعیین امکان مداخله جراحی باشد.
مداخله جراحی در مورد شکستگی گربه به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها سن گربه ، نوع شکستگی و امکان ترمیم شکستگی است.
برخی از انواع شکستگی استخوان گربه ممکن است به درمان پاسخ ندهد و باید قطع شود یا برخی از دستگاه های مصنوعی پیشرفته قرار داده شود.


cat-bone

..